Badem Göz Estetiği Ameliyatı Öncesi Bilinmesi Gerekenler

Tıbbi olarak kantoplasti olarak da bilinen badem göz ameliyatı, göz kapaklarında veya çevresinde oluşan sarkmaları gidermek amacıyla uygulanan ve gözlerin daha çekik bir görünüme kavuşmasını sağlayan estetik cerrahi işlemleri arasında yer almaktadır.

Badem Göz Ameliyatı (Badem Göz Estetiği) Nedir?

Badem göz estetiği, günümüzde en popüler estetik ameliyatları arasında bulunmaktadır. Bu cerrahi işlem hem kadınlar hem de erkeklere uygulanabilmektedir. Badem göz ameliyatı ile hem kadın hem de erkek bireyler daha genç, daha diri ve daha sağlıklı bir görünüm elde edebilmektedir.

Özellikle de sosyal medyanın insanlar üzerinde oluşturduğu ‘trend olan estetik operasyonlar’ baskısı ve bazı ünlülerin bu ameliyatı gerçekleştirmesi, “çekik gözlere” sahip olmak isteyenlerin talebini artırmıştır. Bu nedenle pek çok kişi bu ameliyatın nasıl gerçekleştiğini, iyileşme sürecinin nasıl olduğunu merak etmektedir.

Kimler Badem Göz Ameliyatı Yaptırabilir?

Genellikle estetik cerrahi işlemlerinde bireylerin 18 yaşını doldurması beklenmektedir ve bu durum badem göz ameliyatı için de geçerlidir. Kadın-erkek fark etmeksizin herkese uygulanabilir bir estetik işlemidir.

Badem göz estetiğinde gözün dış köşesi yukarı doğru gerilerek işlem gerçekleştirilmektedir. Bu deri, kemik zarına asılmaktadır. İşlemin kalıcı bir estetik operasyon olması nedeniyle tercih sebebi haline geldiği de görülmektedir.

Özellikle, yaş ilerlemesi nedeniyle karşılaşılan kırışık tedavisinde bu estetik işlem uygulanmaktadır. Eğer operasyon genç yaşlarda yapılırsa gelecek yıllarda tekrardan yapılma ihtiyacı doğabilmektedir.

Badem göz estetiği olmak isteyen kişinin üst veya alt göz kapağında herhangi bir sorun bulunmuyorsa, rahatlıkla işlem uygulamasına geçilmektedir. Fakat herhangi bir problem mevcut ise, ilk olarak bu problemin giderilmesi amaçlanmaktadır. Var olan sorun ortadan kaldırıldıktan sonra badem göz ameliyatı yapılabilmektedir.

Badem Göz Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Cerrahi bir işlem olan badem göz estetiği, lokal anestezi uygulanarak gerçekleştirilmektedir. Lokal anestezi sayesinde hasta herhangi bir acı ya da ağrı hissetmemektedir.

İlk olarak, işlemin yapılacağı bölge, iğne yardımıyla uyuşturulmaktadır. Badem göz estetiği; gözün dış kenarlarında yer alan bağların, daha yukarı çekilerek bu noktadaki kemiğe sabitlenmesi ile gerçekleştirilen bir ameliyattır.

Bu sayede göz, daha çekik ve daha belirgin bir görünüme ulaşmaktadır. Operasyon hastanede kalmayı gerektirmemektedir. İşlem sonrasında hasta rahatlıkla günlük yaşamına dönüş yapabilmektedir.

Badem göz estetiği söz konusu olduğunda, genellikle özel dikişler kullanılmaktadır ve bu dikişlere halk arasında “estetik dikiş” denmektedir. Bu özel dikişler kendiliğinden erime özelliğine sahip olmakla birlikte; dikişlerin alınması için hastanın tekrardan doktora başvurmasına gerek yoktur. Bu dönemde hasta, işbaşı yapabilmekte ve günlük hayatındaki işlerini de gerçekleştirebilmektedir.

Badem Göz Estetiği Ameliyatı Öncesi Bilinmesi GerekenlerBadem Göz Estetiği Öncesi ve Sonrası

Badem göz estetiği yapılmadan önce hasta mutlaka doktor muayenesinden geçmelidir.

Cerrahi işlem öncesinde doktor ve hastane seçimi büyük önem taşımaktadır. İşlemin sorunsuz bir şekilde uygulanabilmesi için bu alanda deneyimli bir plastik cerrahi uzmanı ile görüşme sağlanmalıdır.

Operasyonun yapılma gerekçesi ne olursa olsun doktor, operasyon öncesinde bireyin yüz hatlarını incelemelidir. Yüz hatlarına uygun bir teknik seçilmeli ve ameliyat bu plana göre ilerlemelidir.

Tüm bunların yanı sıra ameliyatın yapılacağı gün hasta, hastaneye gitmeden evvel yüzünü temizlememelidir. Hastanın cinsiyeti kadın ise makyaj yapmaması, cildine krem ve benzeri herhangi bir kozmetik ürünü sürmemesi gerekir.

Badem Göz Estetiği Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Badem göz estetiği yapıldıktan sonra hemen duş alınmamalıdır. Dikişler estetik dikiş olduğu için, 2 gün beklenmelidir. İşlemin ikinci gününden sonra rahatlıkla duş alınabilir.
  • Operasyon esnasında kendiliğinden eriyen dikişler, yani estetik dikiş kullanılmaktadır. Fakat bazı hastalarda estetik dikiş yerine, farklı bir yöntem kullanılabilmektedir. Bu durumda hastanın duş alma süresi ve iyileşme süresi değişebilmektedir.
  • Genellikle estetik dikiş yapılan hastalarda, ortalama 5-7 gün içinde iyileşme ve erime görülmektedir. Eğer hastaya normal bir dikiş yapıldıysa 7 ile 10 gün içerisinde hastanın doktor ziyareti gerçekleştirmesi ve dikişlerini aldırması gerekir.
  • Nasıl dikişler atılacağına tamamen cerrah karar vermektedir. Genç yaşta bulunan hastalara estetik dikiş rahatlıkla uygulanabilmektedir. Göz çevresinde fazla kırışıklık ya da deri sarkması mevcut ise estetik dikiş yerine normal dikiş uygulanabilmektedir. İşlemi gerçekleştirecek olan plastik cerrahi uzman tekniğe karar vermektedir.
  • Badem göz estetiği sonrasında yüz bölgesinde ödem, kızarıklık ve çok az da olsa ağrı hissi olabilmektedir. Bu gibi bir durumun oluşması kesinlikle normaldir. İşlem sonrasında hastalara 30 dakika aralıklar ile yüz bölgesine buz ile masaj yapmaları önerilmektedir. Yine işlemden sonra ağrı olmaması adına da cerrah tarafından ağrı kesici takviyesi yapılmaktadır.
  • İşlem sonrasında herhangi bir anormallik yaşanmadığı sürece, ameliyattan yaklaşık 10 gün sonra hastanın tamamen iyileşmesi beklenmektedir. Bu süreçte hastalara, sırt üstü olacak şekilde çift yastık ile yatmaları önerilmektedir. Bunun sebebi yüzde herhangi bir baskı yaratılmaması ve iyileşme sürecinin daha hızlı olmasıdır. Ek olarak, dikişler iyileşene kadar işlemin yapıldığı bölge kimyasal ürünlerden uzak tutulmalı ve makyaj yapılmamalı, krem ve benzeri kozmetik ürünler kullanılmamalıdır.

Badem Göz Ameliyatı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Badem göz ameliyatı ne kadar sürer?

Badem göz ameliyatı ortalama 35-45 dakika arası sürmektedir. İşlem sırasında lokal anestezi kullanılmaktadır.

Badem göz ameliyatı öncesinde genel anestezi uygulanır mı?

Badem göz ameliyatı öncesinde kişiye genel anestezi uygulanmaz. İğne yardımıyla işlemin yapılacağı göz bölgesine sadece lokal anestezi uygulanmaktadır.

Badem göz ameliyatı esnasında acı hissi olur mu?

Badem göz estetiği sırasında herhangi bir acı hissetmezsiniz. İşlem sonrasında bazı hastalarda ağrı hissiyatı olabilmektedir. Bu durumda doktor tarafından önerilen ağrı kesicilerin kullanılması gerekir.

Badem göz ameliyatının ardından gözümüzde dikiş izi kalır mı?

Badem göz estetiği uygulanırken estetik dikiş uygulaması yapılmaktadır. Bu sayede herhangi bir iz kalmaz. Fakat yaşın ileri olması, göz çevresinde kırışıklık ve deri fazlalığı olması estetik dikiş yapılmasına engel olabilmektedir. Bu durumda da belirgin bir şekilde görünmeyen dikişler yapılmaktadır.

Badem göz ameliyatı kalıcı mıdır?

Badem göz estetiği, genç yaşlarda tercih edilir ise ilerleyen yaşlarda tekrarlanması gereken bir estetik müdahale olabilmektedir. Geçici bir işlem değildir fakat yaş alma ile birlikte yeni kırışıklıklar veya sarkmalar meydana gelebilir. Bu gibi durumlarda, doktorun önerisi ve hastanın uygunluğuna göre ameliyat tekrarlanabilir.

Badem Göz Estetiği Ameliyatı Öncesi Bilinmesi Gerekenler

Doku Clinic ile güzelliğe dokunun!